Öland söndag & måndag

Förra året när vi var på Öland hittade vi detta lilla smultronstället Cafe & kramellkokeri , ni måste bara besöka det om ni är på Öland. Igår tog vi oss dit igen. De har visning när de gör sina karameller samtidigt som de berättar om hur de gör. Självklart kan man sedan köpa med sig av de smaskiga karamellerna. När man ändå är där måste man självklart fika oxå. De har traditionell tysk ostkaka för den som vill der. Vi testade denna gången deras egna Bredsättrakyss som var fantastiskt god.

Tillbaka på campingen var vi ganska sega och trötta. Jag tror att minskade sömntimmar sätter sina spår på oss alla. Även barnen är ju uppe lite längre om kvällarna än vad de är vana vid. Pappan fick ihop en pannkakssmet och stekte lite pannkisar åt oss till middag. Sen fick vi tro det eller ej besök. Min syster med sambo befann sig på Öland och tog en sväng förbi vårt tält på väg på vägen hem. 😀 Najs med lite sällskap, tack för det och hoppas att resan hem gick bra!

Kvällen ägnades en del åt patiens. Tjejerna körde Idioten typ hundra gånger var och till slut satte Embla den. 😀👍🏼 Natten då undrar ni såklart. Grundade med Valerina Forte även denna kväll. Olika faktorer bidrog nog till att detta blev bästa natten sömnmässigt. Jag var supertrött, jag lyssnade på barnens saga när jag skulle somna ( Astrid Lindgren har en bra röst att somna till) och det har regnat hela natten. Regnsmatter på tälttak är bra ljud att sova till. Ska stoppa det ljudet i min lilla låda och plocka fram när ångesten och stressen vill ha uppmärksamhet.

Gissa vem som oxå hade lyssnat på regnet och inte alls ville vakna för att gå morgonrundan i morse. Rätt, hunden sov till åtta idag. Efter frukost idag packades det blöta tältet ihop och utcheckning skedde en bra stund innan klockan tolv. Lika skönt varje gång vi hinner få ihop allt i tid. Nu sitter vi inpackade i bilen på väg igen. Ses och hörs.